19.1 C
Pakistan
Monday, October 7, 2024

The great gathering of lovers of the Prophet (PBUH) in Pakistan; Shia and Sunni unity for Gaza

پ.ن.ن – اجتماع بزرگ بزرگداشت میلاد حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور شخصیت های برجسته شیعه و سنی پاکستان با هدف نمایش وحدت و انسجام اسلامی در شهر «لاهور» برگزار شد. و سخنرانان همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند و خواستار پیروی از راه پیامبر اسلام به عنوان نقطه اشتراک مسلمانان جهان و صدایی یکپارچه در برابر دشمنان مشترک شدند.

به گزارش شبکه خبری پاکستان، همزمان به مناسبت میلاد پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام نشست وحدت سران. احزاب و گروه های شیعه و سنی با شعار لبیک یا غزه و لبیک یا اقصی با همت حوزه علمیه عروت الوثقی لاهور برگزار شد.

رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان یکی از سخنرانان اصلی این برنامه بود. مهران محد فر، سرکنسول ایران در لاهور، اصغر مسعودی، رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور، حجت الاسلام سید جواد نقوی، رئیس حوزه علمیه عروت الوثقی، رهبران حزب جماعت اسلامی، اهل الحدیث جمعیت و دیگر شخصیت های برجسته اهل سنت و شیعه در این گردهمایی حضور دارند.

تصویر یک

سفیر ایران در سخنانی با تقدیر از حضور رهبران مذاهب اسلامی در جشن میلاد حضرت محمد (ص) خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم (ص) مایه خیر و برکت برای همه جهانیان، رحمت برای بشریت، یک پزشک است. برای بیماران و شفای دلها

وی تاکید کرد: دنیای امروز تشنه سیره اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پیامبر اکرم(ص) است، لذا پیروی از دستورات ایشان می تواند بسیاری از مشکلات جوامع بشری را حل کند.

امیری مقدم با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان تاکید کرد: همه ما از تشکیل رژیم صهیونیستی و اهداف و اهداف آن آگاه هستیم و مهم این است که کشورهای اسلامی و امت اسلامی نباید از آن غفلت کنید زیرا رفتار رژیم صهیونیستی و حامیان آن در 76 سال گذشته عدم پایبندی به وعده ها و توافقات آنها بوده است.

وی گفت: به دنیا اطلاع دهید که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و رژیم نامشروع صهیونیستی در بن بست بی سابقه ای گرفتار شده اند و تنها راه نجات آنها ایجاد جنگی تمام عیار در منطقه است که آمریکا نیز در این بن بست قرار خواهد گرفت. وارد کنید سرانجام نتانیاهو می خواهد ایده تشکیل یک دولت واحد صهیونیستی را در کل سرزمین فلسطین پیاده کند. این بدان معناست که اجرای طرح «معامله قرن و پیمان آبراهام» در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، می خواهد با زور و قدرت انجام شود.

تصویر دو

در ادامه این برنامه، رئیس حوزه علمیه عروت الوثقی علامه سید جواد نقوی با ادای احترام به شهدای محور مقاومت اسلامی به ویژه رزمندگان دلاور بیت المقدس گفت: مسلمانان امروز جهان. مرهون خدمات ارزنده و بصیرانه حضرت امام خمینی (ره) هستیم چرا که ایشان با اعلام هفته وحدت همه مسلمانان را به همگرایی، انسجام و وحدت اسلامی دعوت کردند.

وی با تجلیل از دفاع قهرمانانه جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین گفت: آزادی قدس و مبارزه با دشمنان خبیث اسلام به ویژه رژیم غاصب صهیونیستی هدف مشترک همه به ویژه ملت های ایران و پاکستان است. .

تصویر سه

دیگر سخنرانان حاضر در این گردهمایی با تاکید بر اهمیت هفته وحدت به عنوان فرصتی برای تبیین ضرورت همبستگی هر چه بیشتر شیعه و سنی، خواستار آتش بس دائمی در غزه، پایان محاصره و گشایش کریدورهای بشردوستانه شدند. به غزه برای نجات غیرنظامیان.

شخصیت‌های پاکستانی حمایت آمریکا و متحدانش از جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کردند و خواستار اقدام موثر کشورهای اسلامی در حمایت از جبهه مقاومت فلسطین و حمایت از مردم بی‌دفاع غزه شدند.

Related Articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Stay Connected

0FansLike
3,912FollowersFollow
0SubscribersSubscribe

Latest Articles